مواد لازم برای
 

پیاز/ 2 عدد متوسط
روغن مایع/ 2 قاشق سوپخوری
فلفل دلمه ای رنگی/ 1 عدد
بلغور گندم/ 1 پیمانه
گشنیز تازه/ 100 گرم
قارچ/ 200 گرم
پودر کاری/ یک دوم قاشق چایخوری
نمک و فلفل قرمز/ به میزان لازم
رب گوجه فرنگی در صورت تمایل/ 1 قاشق سوپخوری
آب گوجه فرنگی/ نیم لیتر
رشته ی پلوئی/ 100 گرم
کره ی گیاهی/ 25 گرم

روش تهیه
 

پیاز را مکعبی خرد کنید و در روغن تفت دهید. فلفل دلمه ای را نیز خرد کنید. بلغور را هم به مدت نیم ساعت بخیسانید و با آب کمی بپزید تا نیم پز شود. سپس گشنیز و قارچ را خرد کنید و با پیاز و فلفل دلمه ای کمی تفت دهید. حالا ادویه ی کاری، نمک و فلفل و کمی رب بیفزائید. بلغور نیم پز آب گرفته را با آب گوجه و مخلوط بالا ترکیب سازید. بعد رشته ی پلوئی را اضافه نمائید و صبر کنید کمی دم بکشد. در پایان، در صورت دلخواه کمی کره ی آب کرده به آن بیفزائید و از خود پذیرائی نمائید.

نکته ی خواندنی
 

از مهمترین اثرات گندم می توان به کاهش دهنده چربی خون، ضد سرطان، محافظ عصب و ضد کم خونی اشاره نمود.