نویسنده : لیلا هژیر




 

مواد لازم :
 

ران مرغ 2 عدد
روغن به مقدار لازم
آب به میزان لازم
نمک ، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
پیاز متوسط یک عدد
انار ترش یا ملس 2 عدد کوچک یا یک عدد بزرگ
سبزی شامل نعناع و خالواش خشک 2 قاشق سوپخوری سرپر
شکر یک قاشق چایخوری (در صورت تمایل)

طرز تهیه :
 

ابتدا مرغ را با کمی روغن سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد ، سپس بگذارید با آب ، نمک ، فلفل و زردچوبه بپزد. پیاز را سرخ کرده سپس دانه های انار و سبزی خشک را به آن اضافه کنید و بلافاصله هم بزنید تا نسوزد و در صورت تمایل می توانید از یک قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی هم استفاده کنید بعد این مواد را به مرغ پخته شده فوق بیفزایید و پس از کمی جوشیدن میزان ترشی آن را بسنجید و در صورت زیاد ترش بودن هم برای ملس کردن آن می توانید از شکر استفاده کنید که طعم مطلوبی را به خودش خواهد داد و پس از جا افتادن و روغن انداختن ، خورش را در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با چلو یا کته نوش جان کنید.

نکته :
 

1 ـ این دستور 45 گرم کربوهیدرات ، 45 گرم پروتئین ، 70 گرم چربی و 990 کیلوانرژی دارد .
2 ـ اگر سبزی محلی خالواش در دسترس نداشتید ، می توانید فقط از نعناع هم استفاده کنید و فقط مواظب باشید که مقدار آن زیاد نباشد و هنگام تفت دادن هم نسوزد که خورش را تلخ خواهد کرد.

 

منبع: هنر آشپزی شماره 75



gftgr