ترکیب شگفت انگیز عدس در سالاد کلاسیک تبوله ، به همراه سبزیجات ، یک ناهار رژیمی کامل برای تمام فصول است . مدت زمان آماده سازی :45 دقیقه

مواد لازم برای تهیه 3 پیمانه :
 

آب لیموترش تازه یک چهارم پیمانه
روغن زیتون یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
عدس یک دوم پیمانه
جعفری 2 پیمانه ، ساطوری
گشنیز سه چهارم پیمانه ، ساطوری
نعناع سه چهارم پیمانه، ساطوری
گوجه فرنگی یک پیمانه ، نگینی
خیار یک پیمانه ، نگینی
پیاز قرمز یک چهارم پیمانه ، نگینی ریز
سس مایونز یک چهارم پیمانه
پنیر فتا یک چهارم پیمانه
سیر یک حبه ، رنده شده
آب لیموترش 2 قاشق سوپخوری
شکر یک پنسه
نان پیتا 4 عدد
کاهوی رسمی یک عدد

طرز تهیه :
 

آب لیموترش را با روغن زیتون مخلوط کرده، نمک و فلفل زده و کنار بگذارید. عدس را با یک و یک دوم پیمانه آب حدود 30 دقیقه بپزید تا عدس نرم شود ، سپس آن را آبکش کرده و عدس را داخل یک کاسه ی بزرگ بریزید. سبزی ها را در یک غذاساز مخلوط و له کرده و روی عدس بریزید. مخلوط آب لیمو و روغن زیتون را به همراه گوجه فرنگی ، خیار و پیاز به خوبی مخلوط کرده و 5 دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا سس به خورد مواد برود. برای تهیه ی سس پنیر و مایونز ، مایونز ، پنیر فتا ، سیر ، آب لیمو و شکر را مخلوط کنید. روی نان ها با قلم مو کمی روغن زیتون مالیده و 3 تا 5 دقیقه در فر گریل کنید. نان ها را چهار قاچ کرده و سس را روی آن بمالید .

 

چند برگ کاهو در یک بشقاب بزرگ چیده و سالاد را روی آن بریزید. تکه های نان را کنار آن گذاشته و قبل از سرو کمی روغن زیتون و فلفل سیاه روی آن بریزید.

 

 

منبع: هنر آشپزی شماره 75